Como vos comentei na entrada anterior, estes días estivemos coñecendo a Jacques Cousteau, o famoso investigador, explorador e biólogo mariño que percorreu os mares do mundo co seu barco Calypso observando ás criaturas que habitan as nosas augas, gravando fermosas imaxes e defendendo a importancia de coidar o medio ambiente.
Como vedes, ademais de coñecer a personaxes relevantes que viaxaron polo mundo para aprender, para investigar e para ensinarnos a nós moitas cousas, aproveitamos para avanzar no proceso lecto-escritor identificando algunhas palabras sinxelas (co modelo diante os nenos/as buscan unha palabra dentro dun conxento delas o que implica atención, concentración e identificación das letras que conforman dita palabra; todo isto é un primeiro paso importante dentro do proceso longo de aprendizaxe da lecto-escritura).
Agora, na rutina do panel (cando pasamos lista, contamos os nenos/as que faltan e os que están na aula, poñemos a data etc.), xa algunhas exploradoras se animan a escribir elas unha suma (dos nenos e nenas que faltan ese día) e así van interiorizando a linguaxe matemática de xeito natural. O concepto de suma é moi fácil de entender para os peques porque só implica saber a serie numérica (saber contar polo menos os 10 primeiros números) e xuntar dúas cantidades pequenas. Para facer sumas non é necesario que as escriban, poden xuntar (sumar) os dedos, rotus, bolas de plasti, pedriñas, cereixas ou o que sexa e ir practicando as habilidades numéricas. Encántame ver como queren saír á pizarra e ir facendo as cousas que normalmente facía eu.
E como recibimos algúns materiais para o recuncho do Proxecto Egeria ultimamente, estiven ordenando un pouco ese espazo para sacarlle máis proveito ás aportacións dos peques.
No hay comentarios:
Publicar un comentario